Monday 4 November 2013

Fandyi Sanizan Jurup telah dilantik sebagai Presiden Universiti 2013/2014



Fandyi Sanizan Jurup telah dilantik sebagai Presiden Universiti 2013/2014 sesi akademik Malaysia Sabah ( UMS) Majlis Pelajar Rakyat ( MPP ) selepas dia telah disenaraikan sebagai salah satu pemenang bagi Kerusi Am pada Pilihan Raya Kampus baru-baru ini (PRK ) yang diumumkan semalam.
Dengan Kecemerlangan ' Pelajar Utama ' tagline ', ini pelajar tahun ke-3 Psikologi Kanak-kanak dan Keluarga , Sekolah Psikologi dan Kerja Sosial (SPKS ) telah dilantik untuk menerajui UMS pelajar pemimpin majlis, manakala membentuk kabinetnya selepas pengiraan undi dilakukan.
Fandyi yang berasal dari Sandakan Sabah berkata beliau akan berusaha untuk menjadi wakil pelajar yang terbaik dan memastikan UMS pelajar sejajar dengan pengurusan universiti untuk mencapai kecemerlangan.
"Saya juga akan bekerja keras untuk menjadi moderator bagi pelajar-pelajar bukan sahaja untuk kebajikan dan keharmonian mereka tetapi juga sebagai saluran untuk mengemukakan masalah mereka untuk dibawa ke pihak berkuasa yang lebih tinggi, " katanya ketika dihubungi oleh UMS Canselori Media.
Fandyi yang memperoleh 1,680 undi juga mengucapkan terima kasih kepada UMS Jawatankuasa PRK yang menjamin smoothflow proses pilihan raya yang membolehkan calon-calon dan pelajar untuk mengundi mereka tanpa sebarang masalah .
" Tidak lupa juga kepada semua pelajar yang telah memberikan mandat mereka bagi saya untuk menjadi salah satu pemenang daripada tujuh Kampus Kerusi Utama dipertandingkan, " katanya.
Kabinet baru juga menyaksikan Md Najib Rubin dan Anwar Tawe dilantik sebagai Timbalan Presiden MPP dan Kampus Antarabangsa Labuan ( KAL ) termasuk Kampus Cawangan Sandakan.



ZAIROL HAFIZ BIN ZAIDI
BC12110183

1 comment: