Thursday 21 November 2013

RANCANGAN MENBUNUH DIRI

Minda manusia akan menyediakan hidup rancangan, atau merancang mati. Jika hukuman sepenuhnya benar, jadi boleh saya memastikan gadis ini telah mengetahui keseluruhan yang yang diperlukan oleh dia.

Saya tahu wanita ini, Vania, tujuh tahun lama. Itu menurut saya , ada masa yang bertahan selama satu lebih. Perkahwinan, kejadian. Akan tetapi semua tahu yang vania. Wanita bertenaga, lebih kepada mengatakan metafora bercakap bahawa jelas. Suka mencabar, berkesan. Cinta kerja dan mempunyai muktamad hidup. Saya segera jatuh hati pada ia apabila kerja tempat syarikat saya mengambil dia bagi satu jamuan yang melibatkan orang melapisi kuning. Kejayaan acara selama seminggu dan Vania mendapat banyak bonus kerana menjadi hanya pekerja penganjuran acara yang berani tukar jadual hanya kerana perancangan salah bilik. Dozen tetamu dari Korea memaksa busur dan meminta maaf , dan pulangan wanita mesra dalam bahasa yang bukan ku mengerti.

Untuk hidup kita di sebelah geluncuran hari ini sebagai ganding bahawa saling jatuh cinta. Perjuangan penuh masa, fikiran dan perasaan. Walaupun saya berulang kali mengaku bukan dengan cepat pintar faham rasa wanita, Vania tidak pernah berputar atau mengadu tentang walau apa pun. Betul sehingga satu tahun terakhir,masa dia rasa mendapat meninggalkan bahawa perlu dalam hidupnya.

Saya tidak begitu menikmati hari sepanjang ceramah kerana kerja juga merampas fikiran. Vania sibuk berayun telefon sel di tangan seperti ialah keberangan menunggu panggilan. Tekaan kadang-kadang dia berbolak-balik mahu hubungan seseorang merentasi sana atau mengabaikan dia sahaja.Hubungan kami bukan sangat panas sesungguhnya. Saya kadang-kadang memancing dia bagi sedikit romantik tetapi dia walaupun ketawa dan fikir saya aneh. Jadi petang ini apabila saya menemui satu kertas turndown bawah katil itu, dia juga awal tidak pedul isahaja. Baru dia mendidih sekembali segera dari tandas dan menyedari sesuatu yang dicari oleh dia pada tangan saya.




"Kemarikan" katanya. Pinggang Berkacak dan sedikit permintaan. Jangan saya melihatnya tetap sedemikian. Jadi saya meneruskandia dengan soalan.

"Vania, apa?"

"Tiada Apa-apa. Bolehkah menyenangkan ambilkan bangunan gambar Taipei 101 di kabinet? Terdapat mesti adalah keletihan esok sebelum bertemu." Dia mengatakan segera I turuti. Dia yang Tanya saya secara langsung di pangsapuri dan menurut saya saya patut menjadi tetamu bagus kalau begitu. Jadi pindah surat itu kepadatangan. Tidak begitu jelas apa menulis lengkap sana, tetapi ialahsatu ungkapan yang mengganggu saya.

NOR MUHAMMAD MUSTAQIM BIN YAACOB
BC12160218


Merancang Bunuh Diri.

No comments:

Post a Comment